• Munkavédelem - Tűzvédelem
  • +36 30 646 1969

MILYEN MUNKAVÉDELMI SZABÁLYOK VONATKOZNAK AZ IRODAI MUNKAVÉGZÉSRE?


Munkavédelem iroda
Amennyiben az irodában folyó munkavégzés szervezett munkavégzés keretein belül történik, úgy erre a tevékenységre is vonatkoznak bizonyos munkavédelmi szabályok. Bármily meglepő, jó néhány munkavédelmi szempontból fontos tényezőt és jogszabályi előírást kell figyelembe venni az irodai munkavégzés során is. Az a tapasztalat, hogy a munkáltatók nem fordítanak kellő figyelmet az irodai munkavégzés szabályaira, illetve sok esetben hiányos az ismeretük ezen a területen.

 

Már a tervezés fázisában érdemes odafigyelni az iroda belső kialakítására és az iroda bútorok elhelyezésére a munkatérben. Az ergonómiailag megfelelően kialakított irodák nagyban elősegítik a hatékony munkavégzést, csökkentik a munkavállalókat érő pszichés, mentális és fizikális terheléseket.

 

A munkahelyi ergonómia eredményeit hatékonyan lehet alkalmazni a környezeti hatások pozitív befolyásolására. Kevesen gondolnák, hogy milyen komoly stressz alakulhat ki abban a munkavállalóban, akinek naponta egy olyan széken kell ülnie, amely kényelmetlen és folytonos kényszertesttartást eredményez.

Ez hosszútávon gerinc és hátproblémákhoz vezet. Gyakran alakulnak ki mozgásszervi panaszok az ilyen munkaeszközök használata kapcsán. De nyomasztó lehet a szűk munkatér, a helytelen megvilágítottság pedig látáspanaszokhoz vezethet.