AZ IRODAI MUNKAVÉGZÉS MUNKAVÉDELME
Rövid határidővel, garanciával vállaljuk irodai munkahelyek munkavédelmi és tűzvédelmi dokumentációinak elkészítését, a munkavédelmi és tűzvédelmi oktatások megtartását.
Akár 24 órán belül vállaljuk
az irodai munkavégzési területek munkavédelmi-és tűzvédelmi dokumentumainak elkészítését!
+36 30 646 1969
IRODÁKRA VONATKOZÓ MUNKAVÉDELMI TUDNIVALÓK
Amennyiben az irodában folyó munkavégzés szervezett munkavégzés keretein belül történik, úgy erre a tevékenységre is vonatkoznak a munkavédelmi szabályok. Bármily meglepő, jó néhány munkavédelmi szempontból fontos tényezőt és jogszabályi előírást kell figyelembe venni az irodai munkavégzés során is. Az a tapasztalat, hogy a munkáltatók nem fordítanak kellő figyelmet az irodai munkavégzés szabályaira, illetve sok esetben hiányos az ismeretük ezen a területen.
Fontos tisztában lenni az irodai munkahelyek kialakításának szabályaival és követelményeivel. Már a tervezés fázisában érdemes odafigyelni az iroda belső kialakítására és az iroda bútorok elhelyezésére a munkatérben. Az ergonómiailag megfelelően kialakított irodák nagyban elősegítik a hatékony munkavégzést, csökkentik a munkavállalókat érő pszichés, mentális és fizikális terheléseket. A számítógépes munkahelyek kialakítása, a képernyők szabálytalan elhelyezése gyakran okoz fáradtságot, szemromlást, idegfeszültséget stb.
KÉPERNYŐS MUNKAHELY KIALAKÍTÁSA
A világos felületek, az ablak vagy a mesterséges fény a képernyő felületére kerülve zavaró tükröződést okoz, ennek kiküszöbölése rendkívül fontos. Ez történhet a képernyő helyes elhelyezésével, de lamellás függöny felszerelésével és a lamellák helyes beállításával.
A tükröződés a képernyő előtt dolgozót érő egyik legkedvezőtlenebb hatás. Ilyen körülmények között végzett munkánál rövid időn belül a szem információ-felvevő képessége csökken és ezzel együtt a szem megerőltetése is bekövetkezik. A könnyezésnek, a szem kivörösödésének, illetve a szem remegésének okát leggyakrabban a tükröződésben kell keresni.
MUNKAHELYI ERGONÓMIA
A munkahelyi ergonómia eredményeit hatékonyan lehet alkalmazni a környezeti hatások pozitív befolyásolására. Kevesen gondolnák, hogy milyen komoly stressz alakulhat ki abban a munkavállalóban, akinek naponta egy olyan széken kell ülnie, amely kényelmetlen és folytonos kényszertesttartást eredményez.
Ez hosszútávon váz-és izomrendszeri problémákhoz vezet. Gyakran alakulnak ki mozgásszervi, illetve hát-és deréktáji és nyaki panaszok az irodai adminisztrációs és képernyős munkavégzés kapcsán.
A munkahelyi megvilágítottság nem megfelelősége szintén több esetben okoz problémát, hiszen a helytelen megvilágítottság pedig látáspanaszokhoz vezethet.
A vonatkozó rendelet melléklete szerint a képernyős munkavégzés esetében a megvílágítottság mértéke minimum 500 lux.
Szintén ez a rendelet írja elő a hőmérsékletre vagy a légsebességre vonatkozó előírásoakt is.
A képernyő előtti munkavégzés szabályait egy önálló rendelet, szabályozza. Ebben megjelenik a képernyős munkatérre, a képernyős munkaeszközökre, a munkasztalra és a munkaszékre vonatkozó munkavédeli előírások. A fentiekkel kapcsolatosan részletesebben itt olvashat.
Ha a munka veszélyei és ártalmai még egyéni védelem alkalmazása mellett sem küszöbölhetők ki teljesen, a munkavállalók számára munkaközi pihenőidőt kell biztosítani. 50/1999.(XI.3.) EüM rendelet 4. §. alapján a képernyős munkakörben foglalkoztatott munkavállalók képernyő előtti munkavégzése a napi 6 órát ne haladja meg. Óránként 10 perc pihenőidőt kell biztosítani a munkavállalók számára.
Manapság egyre több alkalommal keresnek meg a vállalkozások a távmunkavégzés kérdéskörével. A "home office" munkavédelmi vonatkozásairől bővebben itt olvashat.
Nem igazodik el a munkavédelemmel kapcsolatos előírások kuszaságában? Segítünk tisztán látni a vállalkozása munkavédelemmel kapcsolatos kötelezettségei sorában. Keressen bizalommal, vagy kérje kedvező árajánlatunkat vállalkozása munkavédelme kapcsán.